Wednesday, October 17, 2012

Persediaan Harimau Malaya


Assalamualaikum dan salam gooners Malaysia. Malam tadi skuad Harimau Malaya telah berkunjung ke Hong Kong untuk meneruskan sesi panas badan mereka sebelum turun beraksi pada Piala Suzuki yang dijadualkan berlangsung bulan hadapan.

Skuad Malaysia yang turun dengan gandingan pemain muda dan berpengalaman nampaknya membawa corak yang baik dalam perlawanan. Walaupun hanya sekadar perlawanan persahabatan namun peluang ini digunakan sebaiknya untuk menguji prestasi sedia ada bagi mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki.

Pemain muda yang dipanggil dari skuad harimau muda menunjukkan prestasi yang membanggakan dan tidak mustahil Malaysia mampu mempertahankan kejuaraan. Setelah buntu tanpa jaringan di awal babak pertama, Malaysia masuk dengan lebih disiplin di babak kedua. Hasilnya skuad negara mendahului 1-0 hasil jaringan penyerang berpengalaman Safee Sali. Selesa dengan jaringan itu skuad negara mula menguasai permainan dan beberapa hantaran lintang mencari Safee kerap kali dilihat berupaya menghasilkan gol.

Gol kedua Malaysia hadir di minit ke-81 hasil placing cantik pakar sepakan percuma negara Safiq Rahim yang masuk sebagai pemain gantian. Dan kemenangan Malaysia dilengkapkan dengan gol ketiga apabila Fakri Saarani yang juga pemain gantian mencabar penjaga gol Hong Kong yang gagal menangkap kemas sepakan percuma Safiq Rahim untuk menempa nama selaku penjaring di minit-minit Akhir perlawanan. Hong Kong vs Malaysia ( 0-3 )



No comments:

Post a Comment