Sunday, October 14, 2012

Dilema Walcott

Masih hangat dengan cerita Walcott. Kes kali ini bukan berkenaan kecederaan Walcott tetapi tentang khabar angin yang mengatakan Arsenal sudah memulakan langkah menjejaki pengganti kepada pemain sayap England yang masih enggan menandatangani kontrak lanjutan bersama Arsenal ini.


Sebelum ini Wenger sudah pun menunjukkan pendiriannya tentang situasi Walcott dimana Walcott tidak diturunkan sebagai kesebelasan utama buat masa ini selagi dia enggan menandatangani kontrak baru. Walaupun persembahan beliau menjadi supersub sememangnya mengagumkan tetapi Walcott tidak mampu melawan ego Wenger yang nyata ingin memaksa pemain ini segera menandatangani perjanjian baru.

Adrian Lopez masih belum menandatangani kontrak baru bersama Athletico Madrid dan hanya berada di bangku simpanan hampir di setiap perlawanan. Dan kini desas desus kuat mengatakan Arsenal dilaporkan bersedia untuk memulakan langkah bagi mendapatkan pemain berusia 24 tahun itu yang menghadapi situasi sama seperti Walcott di Arsenal. Dengan kehadiran beberapa kelab yang sedang mengekori Theo Walcott, tidak mustahil Walcott bakal dilepaskan Januari ini dan Adrian Lopez berkemungkinan menjadi penggantinya.

No comments:

Post a Comment