Wednesday, October 31, 2012

Granero "Midfield is Arsenal Strongest Area"

Salam gooners, sekadar maklumat tambahan buat semua penyokong Arsenal yang mengikuti Arsenal Setia. Baru-baru ini pasti gooner di seluruh dunia gembira melihat pulangnya nombor 10 Arsenal yang kembali menjadi pelukis di padang dengan bantuan dua rakannya yang belum pernah membuat penampilan rasmi bersamanya sebelum ini iaitu Arteta dan Cazorla.

Melihat kepada rangkaian mereka ini ada pandangan yang mengatakan gandingan ini sekiranya digilap oleh Wenger, trio midfield terbaik dunia Xavi, Iniesta, Busquet mungkin bakal dijelmakan di kancah BpL. Ia hanyalah sekadar perbandingan kerana Xavi dan Iniesta sememangnya memiliki kelas tersendiri. Tetapi itu bukan persoalannya. Persoalan ini timbul apabila Granero Estaban yang menjadi titik tengah bersama Diakite dan Taraabt pada perlawanan lalu  memuji persembahan dan kekuatan midfield Arsenal. 

“They have many good players in midfield, it’s their strongest part,”
“They also have good players on the wing and they come inside so it was tough for our midfielders.”

Tentang kembalinya Jack Wilshere di padang..

“We all know him, he’s a good player [even though] he has been injured for a long time.
“But I think it different parts of the game we controlled them,” he said.
“We had many chances to score.
“But the game was tough in the midfield and we have to look to the next game.”

Beliau yang dilihat agak keras, seolah-olah ditugaskan mematikan pergerakan jentera tengah Arsenal setiap kali Arsenal menjana serangan terutama apabila bola bersama Wilshere. Apabila di soal kepada Wenger mengenai adakah Wilshere menjadi sasaran jentera tengah QpR untuk dirantai, ini jawapan Wenger


on whether QPR targeted him…
I wouldn't say that. QPR knew they had to be completely committed to stop us from playing, they did that well. In midfield they have good players - Diakite and Granero are good footballers. I don't think they especially wanted to kick him.

on Granero's challenge on Wilshere…
Yes, [I was worried]. After 17 months, you hope he is not back to what happened before. The referee was in a good position, I thought it was a very hard tackle but he decided not to give him a yellow card. Afterwards he gave a red to Mbia, I think he deserved it. But overall he had a good game.


Ketiga-tiga pemain tengah Arsenal ini masih baru bersama. Sama-sama kita nantikan impak gandingan mereka ini pada perlawanan akan datang dan buktikan kepada Song dan Fabregas satu kesilapan besar mereka meninggalkan Arsenal smeata-mata untuk menjadi simpanan.


No comments:

Post a Comment