Saturday, October 6, 2012

I'm Not Fabregas

Cazorla: Jangan Sebut Saya 'The New Fabregas'
Pemain nombor 19 Arsenal Santi Cazorla mengharapkan semua penyokong Arsenal tidak menyamakan beliau dengan bekas kapten Arsenal Francesc Fabregas.

Fabregas yang telah meninggalkan Arsenal pada 2011 memberikan luka yang tersendiri buat pasukan dan penyokong Arsenal apabila hilangnya seorang kapten dan juga pengemudi di jentera tengah itu yang bertegas untuk kembali kepada bekas kelabnya Barcelona.

Semusim berlalu pemergiannya bersama Barcelona ramai nama-nama perancang yang dikhabarkan bakal dibawa untuk bersama Arsenal. Dan kini Santiago Cazorla atau lebih dikenali Santi Cazorla hadir dan dia dikatakan pengganti sesuai kekosongan yang ditinggalkan Fabregas itu. Namun baru-baru ini, Cazorla menyatakan hasrat beliau untuk tidak disamakan dengan Cesc Fabregas  yang sudah lama bersama Arsenal.

"Please don't compare me with Cesc Fabregas," Cazorla is quoted as saying in the Sun. "I am Cazorla and not Cesc. It's not possible to compare because our styles are different.

"Now I'm here I have noticed that Cesc is a symbol for this club and I am far away from being that. I spoke with him before signing - and other colleagues in the Spanish team. My choice was clear."

He said: "I am very happy with my first weeks with Arsenal. It was such a joy to be nominated as player of month, that's an incentive to work even harder."


No comments:

Post a Comment